Magnus Larsson

Ännu mera Rörelsegympa!

Utomhusträning/Rörelseträning

Nu får du fler tillfällen till Rörelseträning. Förutom det vanliga passet på måndagar kan du nu träna med mig även på tisdagar och torsdagar!
Som kund på Villa Motionera betalar du 60:-, icke kund 80:-

Fokus kommer att vara på rörlighet, balans och de 7 grundrörelserna drag/press/rotation/höftfällning/knäböj/utfall/gång(löp). Ta med någon form av stav/käpp (vandringsstavar eller vandringskäpp funkar bra!)
Tisdagar och torsdagar kl 10.00. Samling på parkeringen utanför Villa Motionera!

OBS! Föranmälan krävs till dessa pass! Skicka ett sms och meddela om du vill delta! Minimum 4 deltagare.

CORONA-virus

Folkhälsomyndigheten rekommenderar:

“Alla med symtom på luftvägsinfektion, ÄVEN LINDRIGA, uppmanas att avstå sociala kontakter som riskerar att sprida smitta”

För dig som tränar hos mig innebär det att du bör stanna hemma även om du bara har symtom som “kli i halsen” eller lätt snuva. Har du slemhosta, nysningar feber och allmänpåverkad gäller som vanlig att du ska avstå styrke/konditionsträning och därför SKA stanna hemma.

Till skillnad mot vissa andra kedjor har jag valt att hålla öppet och förlitar mig på att alla följer dessa riktlinjer för sin egen och andras skull.

NÄR du tränar ber jag dig tänka lite extra på handhygien samt att rengöra maskiner och material du använt!

Träna förståndigt!
/magnus

 

Vanliga rekommendationer för att hindra smittspridning:

  • Tvätta händer noggrant och ofta, MINST 20 sekunder! Alltid innan måltid och efter toalettbesök.
  • Handsprit (minst 60%) kan vara ett komplement eller ersättning till handtvätt om du inte har tillgång till tvål och vatten.
  • Undvik att röra vid ditt ansikte: mun, näsa och ögon.
  • Undvik att röra vid varandra vid hälsningar.
  • Undvik sociala kontakter om du känner dig hängigeller har hosta/snuva
  • OM du hostar eller nyser, gör det i en näsduk eller i armvecket.

RÖR DIG (som en) MÄNNISKA!

En föreläsning om betydelsen av rörelse. Vår egen rörelse och andras rörelse. Hur vi är byggda för att röra oss och hur vi kan göra för att återfå eller förstärka vår förmåga.

Föreläsningen består av en teoretisk del och en praktisk och är 1,5h.

För mer information och bokning, kontakta mig på: info@villamotionera.se

 

Övrigt

LÖPNING

För dig som vill komma igång eller komma vidare med din löpningerbjuder jag (året om) lektioner i löpteknik, såväl individuellt som i grupp.

Boka med ditt kompisgäng/kollegor/bekanta eller boka en privatlektion 🙂

 

**************************

 

SIMMA

Kan du simma, men vill lära dig frisim/crawl? Hör av dig så hjälper jag dig med grunderna!

 

**************************

Lite stökigt vid infrabastun!

Jag håller på med ombyggnad vid infrabastun för att få mer träningsyta. River väggar samt bygger ny :). Infrabastun kommer att få ett eget “krypin”. Använd bastun som tidigare och ha överseende under byggperioden.

Senaste inlägg