Rörelsevandring

FREDAG / CLUB ACTIVE:   17/5  samlas vi på parkeringen vid Berg. Kör förbi Kärrsstegens gård, fortsätt mot Ulvesund och i backen ned mot Ljungskileviken ligger parkeringen på vänster sida. Kör försiktigt!

Kläder efter väder och tåliga skor, gärna med flexibla sulor.

———————–

STÄRK DIN KROPPSKONTROLL/UPPFATTNING och KOORDINATION!
ÖKA DIN RÖRLIGHET!

Vi kör enbart stående övningar utan (högre) hopp som ALLA klarar av.
Varje pass börjar med en lättare uppmjukningsövning för fötter och vrister. Redan här lägger vi fokus på rätt utförande och du utmanar redan nu din koordination och balans. Därefter tränar vi på att GÅ på ett sätt som är snällt mot dina knän och höfter.

Resten av passet är en blandning av rörlighet, koordination- och balansövningar där vi jobbar både enskilt och i par. Jag lägger stor vikt vid att du förstår  och utför övningarna på ett så korrekt sätt som möjligt. Du anpassar sedan övningen till vad just Du klarar av med avseende på rörlighet, kontroll, balans och koordination.

Det här är ett pass som passar ALLA, ung som äldre!

Var:               Meddelas här ovan senast dagen innan!

När:               Fredagar 11-12 (Club Active, passet kallas då Low Impact) 

Pris:              Fredag: Club Actives prislista, terminskort alt. engångsavgift till värdinna på plats

Ta med:      Så tunna skor som möjligt, självklart anpassat till väder och vind 😉
Stavar eller vandringsstav kan var till hjälp om du är ovan att gå i terräng.


Rörelsegympa